vrijdag 18 januari 2008

Week 1 en 2

In de eerste week heb ik me geconcentreerd op het uitwerken van mijn idee. Eerst was ik van plan 10 bandjes te gaan fotograferen op een wllekeurige manier. Dat is echter verandert in 5 groepen/artiesten waarvan uit elke 2 bruikbare beelden moeten komen. De bedoeling is hun muziek vast te leggen op een foto zonder dat hun op een podium staan. Wat ik hoor in de muziek wordt dus infeiten verbeeld, hierbij zal wel gekeken worden naar hun algemeene stijl, aanhang enz.

Een voorbeeld:
1 van de artiesten die ik ga benaderen maakt in zijn eentje achter de keyboard zijn nummers. Deze klinken vaak heel druk en chaotisch, vaak hebben ze ook iets kinderlijks. Ik wil dit gaan uitbeelden door hem in een onwijs drukke omgeving neer te zetten van bv speelgoed, platenhoezen enz. Maar dan er 1 naast waar hij alleen in een leege ruimte zit zodat duidelijk wordt waar het vandaan komt.

Toen mijn idee duidelijk was ben ik begonnen aan de marketing opdracht en de huisstijl hier wil ik later op terug komen zodat ik er wat schetsen bij kan zetten. In ieder geval gaat de huisstijl waarschijnlijk de vorm krijgen van een gefotografeerd gitaarpedaaltje.

halverwege deze week (woensdag) heb ik met Jan afgesproken dat ik nog een opdracht ga doen. Ik ga elke keer als ik wat met het bandje waar ik in zit ga doen een foto maken. Of het een repetitie is een optreden of het ophalen van spullen. Elke week zal ik dan laten weten wat ik gefotgrafeerd heb. Ook zal ik aanstaande maandag mijn planning aan Jan laten zien.

Geen opmerkingen: